Ahad, 30 Ogos 2015

Perkongsian Paling Awesome..

Perkongsian paling awesome yang AM pernah baca, ringkas tapi cukup padat dan mendalam maksud tulisan ini. Semoga orang yang berkongsi ini mendapat pahala keran mengingatkan kita semua..
·     diharapkan hentikanlah tabiat tu mulai hari ini sebab 1 tin minuman berkarbonat tu bersamaan dengan 14 gelas teh tarik manis.
perkongsian paling awesome

·         70% penyakit kanser payudara adalah berpunca dari sikap pemarah penghidap tu sendiri. Kalau bukan masa tua, mungkin masa muda…Dia cakap kalau dah pulih dari kanser, kena jaga emosi jika tak dalam tempoh enam bulan kanser tu akan datang semula…Dalam badan wanita ada hormon progesteron dan estrogen kan? Hormon progesteroi ada pada ovary dan estrogen pada tulang. Wanita yang berat melebihi 60 kg, sebanyak 85% wanita berisiko ada ketumbuhan
·         Wanita tidak boleh makan tiga jenis ikan iaitu ikan pari, ikan bawal hitam dan ikan terubok. Ikan pari tu sebenarnya ada toksik yang banyak kerana hidup di dasar laut dan boleh menyebabkan berlakunya kanser sebanyak 70%. Ikan bawal hitam dan terubok pulak ikan yang difahamkan mempunyai bias yang menyebabkan penyakit. Kalau nak makan ikan bawal makan ikan bawal putih.
·         Jika ada keputihan dan keputihan berwarna hijau, 99% tanda itu menunjukkan wanita itu menhadapi kanser ovari. Jika berwarna putih kekuningan pulak kanser serviks. Serviks yang terkeluar (Tombong/prolapsed) selalunya berlaku kepada wanita yang melahirkan anak lebih dari 5 orang.
·         Orang yang menghidapi buasir TIDAK BOLEH makan makanan atau minuman yang berkaitan limau nipis, tomyam dan cili padi..
·         Sakit gout seperti 7x ganda sakit gigi.
·         Sebenarnya makanan yang kita suka makan itulah merupakan punca penyakit kita.
·         Orang yang sakit tulang dan mengambil ubat untuk cair darah TIDAK BOLEH makan sebarang makanan yang berasaskan kacang seperti kicap, air soya, tempe, kacang panjang dan segala jenis kacang yang ada di dunia ni.
·         Kanser paru paru adalah 95% terdiri daripada perokok.
perkongsian paling awesome

·         95% kanser berlaku kerana stress. Tips Mengatasi Stress
·         Tapak tangan kanan mempunyai 18 enzim dan tapak tangan kiri 81 enzim yang mampu membunuh bakteria.
·         Kalau nak kurus, senang aje. Makan ikut sunnah Rasulullah iaitu 40-100 kunyahan….
·         Nak mandi kenalah mula dari kaki (elak kena gout),kemudian lutut (elak sakit lutut),tempat sulit (elak cyst),pinggang( tak sakit pinggang, serviks sihat),perut (elak buasir, gastriks, ulser,sembelit),dada (sakit jantung,paru-paru etc) dan akhirnya kepala(elak migraine). Lepas tu, baru mandi macam biasa. Lepas tu satu cara lagi nak kurus, mandi di waktu pagi…🍘🍙🍥Air yang sejuk kejung tulah. Sebabnya menyingkirkan segala lemak dalam badan.
·         Tidur mesti mengiring ke kanan di mana sebelah kiri ke atas. Cara tidur ini takkan kena sakit jantung.
·         Untuk mengelakkan migraine sujud waktu solat Subuh tu sujud lama lama.
perkongsian paling awesome

·         Tahu tak korang yang orang lelaki ni tidak sekuat wanita kerana lelaki mudah diserang jantung jika dibandingkan wanita yang jarang terkena serangan jantung. Ini kerana, wanita mempunyai hormon estrogen yang melindungi jantung. Orang lelaki tidak ada hormon estrogen yang melindungi jantung sebab tu lelaki mudah terkena. 5 Tanda Penyakit Jantung
·         Kalau nak jaga jantung suami supaya sihat banyakkan bawang putih dalam masakan ya kaum wanita semua.
perkongsian paling awesome

·         Nak mengubati kanser payudara cari kulat susu harimau. Boleh juga mengamalkan Minuman Sunnah bagi mencegah penyakit kanser.
·         Kepada peminat petai, lepas ni kalau nak makan, cukup sekadar 7@8 biji saja kerana petai ni mengandungi kolesterol yang tinggi.
·         Untuk para suami, kalau hormon isteri tak stabil bagi isteri mkn kacang botor. Panduan Mengira Waktu Subur Wanita banyak kegunaan jika tahu mengenai pengiraan waktu subur wanita.
·         Ibu ibu mengandung sila amalkan makan buah delima bila usia kandungan mencecah 5 bulan ye..
panduan paling awesome
·         Kepada peminat buah epal hijau, makan sebiji sehari ye jangan makan banyak kali sebab epal hijau menyebabkan kita menjadi pelupa.
·         Epal merah untuk ibu ibu mengandung dan pesakit asma. Makan 2 biji sehari ye…
·         Jika ada sakit kencing tak lawas, blend lobak putih minum air lobak putih tu ye. Amalkan minum 2x seminggu
·         Kepada penghidap kolesterol tinggi ambik akar pokok semalu dan rebus. Amalkan minum air rebusan
perkongsian paling awesome

·         JGN BUNUH SEMUT! kalau nampak semut banyak2 dalam rumah seperti yg pernah dipesan oleh nabi kita junjungan rasullullah dulu kita ucaplah .. "Assalamualaikum rakyat Nabi Sulaiman a.s.. Ini rumahku.. Aku mahukan kebersihan.. Kamu adalah makhluk Allah s.w.t. yg sentiasa berzikir kepadaNya..Jika kamu mahu membuat sarang untuk meneruskan hidup kamu, kamu hiduplah di luar rumahku yg berdekatan dengan rumahku agar kamu selamat"..
·         Jika kita tak suka semut2 berada di dalam rumah, kita jangan sembur ridsect/sheildtox/bakar semut2 tu. Kita tegur mereka dengan bagi Salam ke atas Nabi Sulaiman a.s.. sebab semut2 ni adalah rakyat Nabi Sulaiman a.s..Semut2 ni juga serangga yg sentiasa berzikir kepada Allah s.w.t. sepanjang masa.. Kisah semut ni pun ada di dalam Al-Quran..^^
·         Cintai Rasulullah s.a w. dengan mengamalkan segala sunnahnya..

Nota Kaki :

Semoga perkongsian ini dapat membantu sahabat AM untuk menjalani kehidupan seharian. 

Artikel Terkait

4 comments

Tanga jangan bunuh semut tu, susah nak laksana..huhu... Tapi, kena juga usaha, kerana semut juga mahu hidup seperti kita..

Along sudah follow sini, terima kasih sudi singgah ke blog Along.. Dah follow Along belum?

http://www.rahimaim.com/

Itu la..selalu lupa bab bunuh semut nie..dah follow dah..terima kasih singgah sini ya..semoga persahabatan ini kekal selamanya

Good info. Terutamanya pasal semut tu. Rase mcm ustaz dah bagitau dulu tapi dah lupe

http://radiosenyap.blogspot.com

Alhamdulillah...boleh share jika bermanfaat..terima kasih singgah sini


EmoticonEmoticon