Selasa, 20 Oktober 2015

Kenali Jenis Kulit Muka dan Penyelesai Paling AWESOME..


Kulit muka bagi kaum wanita cukup PENTING dan merupakan asset paling UTAMA. Tapi ramai yang keliru mahupun lupa untuk mengenali jenis kulit muka sendiri. Masalah ini tidak bermain kepada kaum wanita sahaja.

Kenali Jenis Kulit Muka dan Penyelesai Paling AWESOME..

Lagi teruk… Lelaki Maskulin juga ramai yang yang tak tahu mahupun tak ambil tahu. Apa yang terjadi?? Masalah kulit muka menjadi semakin serius dan parah..

Jika kita mengetahui jenis kulit muka kita, mudah untuk kita mencari produk yang sesuai dengan kulit muka. Apa guna produk yang mahal-mahal TAPI tidak memberi kesan yang kita inginkan.

Jom kita tengok jenis-jenis kulit muka yang kita semua miliki…Selamat mengembara..

Kulit Muka Berminyak
Kebanyakan wanita di Malaysia mempunyai kulit muka berminyak kerana gaya pemakanan mereka rata-rata gemarkan masakan yang berminyak.

Kenali Jenis Kulit Muka dan Penyelesai Paling AWESOME..

Kulit berminyak adalah kulit yang mengeluarkan minyak secara berlebihan akibat aktiviti kelenjar lemak pada kulit.Kotoran dan debu memang mudah untuk melekat pada kulit yang berminyak yang seterusnya menggalakkan pertumbuhan jerawat dan bintik-bintik hitam.

Cuba bayangkan satu permukaan yang di letakkan minyak,kemudian pasangkan satu kipas yang berdebu.Macam mana agaknya?

Antara ciri kulit berminyak ialah:
  • Kulit nampak melekit dan berminyak (Jalan sebatu pun dah nampak glowing habis)
  • Kulit alergi dan sering gatal-gatal di muka
  • Sekitar hidung nampak seperti menara KLCC yang berkilauan akibat minyak yang berlebihan.
  • Kulit mengalami bintik hitam dan jerawat seperti kuih rempeyek.

Kulit Kering
Kulit kering pula ialah kulit yang mengeluarkan minyak dalam kuantiti yang sangat sedikit.Minyak tidak membahayakan kulit muka.

Kenali Jenis Kulit Muka dan Penyelesai Paling AWESOME..

Tetapi sekiranya minyak dikeluarkan melebihi atau kurang dari paras normal,itu yang berbahaya.Fungsi minyak adalah untuk melembutkan seperti kita sapukan losyen pada kulit.Pengeluaran minyak yang sangat sedikit akan menyebabkan kulit mudah pecah-pecah dan sensitif.

Mereka yang mempunyai kulit muka sebegini tidak boleh memakai produk kosmetik sembarangan dan perlu merujuk kepada pakar kulit muka terlebih dahulu.Jangan memandai,nanti merana diri.

Antara ciri kulit kering:
  • Kulit kelihatan kasar dan tidak bersinar
  • Kulit kering dan pecah-pecah seperti sisik ikan
  • Kulit sensitif dan kemerahan macam buah epal bunting.

Kulit Kering dan Berminyak
Mereka yang mempunyai jenis kulit muka seperti ini mudah keliru.Hal ini kerana kulit muka mereka mempunyai kombinasi masalah yang memeningkan.Sebahagian kulit muka mereka berminyak,dan sebahagian lagi kering.

Antara ciri kulit muka kering dan berminyak:
  • Kulit di kawasan T (hidung,dahi dan pipi) kelihatan berminyak.
Kulit Normal
Untung.Itu perkataan yang selayaknya bagi mereka yang mempunyai kulit muka yang normal.Bukan mudah nak dapatkan kulit muka yang normal.

Kenali Jenis Kulit Muka dan Penyelesai Paling AWESOME..

Pengeluaran minyak bagi kulit normal adalah sangat seimbang Tidak bererti kulit normal tidak memerlukan rawatan wajah.Bukan semua bernasib baik seperti golongan kulit normal ini.

Antara ciri kulit muka normal:
  • Tidak mempunyai bintik hitam
  • Berpori-pori halus
  • Kulit muka bercahaya,cerah ,halus dan lembut macam lepas guna Softlan
  • Tidak mempunyai jerawat.

Kulit Sensitif
Dalam ramai-ramai,pasti ada yang mempunyai kulit muka yang sensitif.Pegang sikit sahaja dah merengek.Hahaha...

Kenali Jenis Kulit Muka dan Penyelesai Paling AWESOME..

Punca kulit muka menjadi sensitif adalah berbeza bagi setiap individu.Kulit sensitif boleh berlaku kepada mereka yang mempunyai masalah kesihatan seperti asma,resdung,ruam,gatal-gatal pada kulit dan ekzema.


Berapa banyak jenis kulit muka?? Antara banyak-banyak jenis kulit muka.. Yang mana kita punyai??
Kita sendiri yang mampu menjawap persoalan di atas..

Bagaimana jika AM kenalkan 1 produk yang mampu merawat masalah kulit muka di atas… bahan yang 100% organic dan halal

Kesan penggunaan seawal 1 HARI sahaja sudah menampakkan kesan yang positif..

Kenali Jenis Kulit Muka dan Penyelesai Paling AWESOME..

Sabum PamoArgan merupakan jawapa di atas segala permasalahn kulit muka di atas..

KLIKSINI untuk maklumat lanjut mengenai Sabun PamoArgan..


Artikel Terkait

4 comments

muka, kena ada minyak gak.

tak leh takde langsung. hehe

Betul tu bro titan..
kalau xda minyak..org panggil muka kering..
kalau minyak lebih..muka berminyak..
kita nak yang sedang2 je...Hihihi

singgah n follow dr GA

Terima kasih melepak..boleh baca2 info yang ada..semoga bermanfaat


EmoticonEmoticon