Ahad, 27 November 2016

Petua Menghapuskan Jerawat Cara paling Ringkas


Petua Menghapuskan Jerawat Cara paling Ringkas

Petua menghapuskan jerawat cara paling ringkas di dunia. Masalah jerawat semua orang akan alaminya.

Kekadang ada juga jerawat yang nakal timbul di tempat yang tak sepatutnya. Siapa pernah kena?

Petua Menghapuskan Jerawat Cara paling Ringkas


AM tak nak mengata sesiapa, AM sendiri pun kekadang jerawat nie degil juga tempat yang tak sepatutnya naik jerawat tertiba ada jerawat. Dekat muka dah selalu sangat.

Kita perlu juga melihat beberapa factor penyebab timbulnya jerawat kat muka atau tempat lain. Antara factor yang tidak ramai tahu adalah pemakanan kita yang bergoreng dan berminyak.


Selain itu, persekitaran yang tercemar juga boleh menjadi fktor penyebab munculnya jerawat di muka atau di tempat lain. Hari ini boleh dikatakan hampir kesemua tempat tercemar dengan pelbagai pemcemaran tanpa kita sedar.

Dah tahu factor penyebab bukan? Kali ini AM nak kongsikan petua untuk mengecutkan jerawat cara mudah dan senang hanya menggunakan bahan semulajadi dan murah.

Tomato

Petua Menghapuskan Jerawat Cara paling Ringkas

Tomato bukan saja berkhasiat untuk dimakan malah ia juga boleh menghaluskan kulit muka ,membantu kulit lebih berseri dan bebas jerawat.Caranya belah sebiji tomato dan lumurkan di wajah anda.Biarkan seketika dan bilas dengan air suam.

Amalkan 2 kali seminggu. Senang bukan, hanya perlu buka peti sejuk dan ambil tomato sahaja. Buat sekarang juga..

Susu tepung 


Petua Menghapuskan Jerawat Cara paling Ringkas

Petua ni saya selalu amalkan bila jerawat dan ruam naik di wajah .Caranya ambil satu sudu susu tepung campurkan sedikit air dan lumurkan di wajah anda.Bila dah kering,bilas wajah anda dengan air suam.Ia membantu wajah lebih lembab dan mengurangkan masalah kulit berminyak.

Mana-mana susu sahaja dan bukan susu ibu pulak. AM tak pernah cuba lagi.


Timun

Petua Menghapuskan Jerawat Cara paling Ringkas

Timun ini juga dapat membantu mengecutkan jerawat caranya hanya blend/kisar dan jusnya boleh dilumurkan pada wajah atau di kawasan yang berjerawat.


Madu

Petua Menghapuskan Jerawat Cara paling Ringkas

Madu juga berfungsi sebagai antiseptik untuk merawat jerawat dan juga melembabkan kulit.Caranya hanya lumurkan di wajah dan bilas dengan air suam.Boleh juga dicampur bersama serbuk kulit kayu manis.

Amalkan petua ini sehingga jerawat hilang.

Semua bahan yang ringkas dan boleh didapati di rumah kita sahaja. Tidak menjadi isu lagi untuk menghilangkan jerawat di muka atau mana-mana tempat.

Semoga perkongsian ini dapat membantu sahabat semua. Hilangkan jerawat degil di muka dengan bahan di rumah sahaja.


Artikel Terkait

2 comments

wow... nice sharing... leh cuba pas ni.... mmg malas skitkan akak ni tp kena cuba baru tahu kesannya... hehe

Boleh cuba sis..bahan pun mesti dah ada di dapur kan..potong2 je..


EmoticonEmoticon