Rabu, 21 Disember 2016

5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk

5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk | Anda nak kurus? Anda sudah diet TAPI berat badan makin bertambah? Mungkin anda telah mengabaikan perkara yang boleh membuat anda makin gemuk.

Semua orang nak kurus termasuklah AM juga, makin lama makin gemuk pula. Pernah sekali berat badan AM turun sebanyak 5KG dalam masa 2 bulan sahaja.


5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk | Anda nak kurus? Anda sudah diet TAPI berat badan makin bertambah? Mungkin anda telah mengabaikan perkara yang boleh membuat anda makin gemuk.  Semua orang nak kurus termasuklah AM juga, makin lama makin gemuk pula. Pernah sekali berat badan AM turun sebanyak 5KG dalam masa 2 bulan sahaja.  Macam mana AM lakukan? Boleh baca Kaffarah dariNya. Jangan kecam AM pulanya.  Kita diet macam mana pun kalau kita masih lagi melakukan 5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk, macam sial-sial je diet bagaikan.  Mungkin juga kerana factor lemak yang berkumpul di perut makin lama makin banyak. Anda boleh juga membaca 5 Perkara Perlu Dielakkan Untuk Kurus.  Kegemukkan berpunca daripada pemakanan yang kita ambil setiap hari. Nak diet macam mana pun kena juga makan bukan?  AM nak bagi 5 Perkara Yang membuat Anda Makin Gemuk, sila ambil perhatian dan tinggalkan segera.


Macam mana AM lakukan? Boleh baca Kaffarah dariNya. Jangan kecam AM pulanya.

Kita diet macam mana pun kalau kita masih lagi melakukan 5 Perkara Yang Membuat Makin Gemuk, macam sial-sial je diet bagaikan.

Mungkin juga kerana faktor lemak yang berkumpul di perut makin lama makin banyak. Anda boleh juga membaca 5 Perkara Perlu Dielakkan Untuk Kurus.

Kegemukkan berpunca daripada pemakanan yang kita ambil setiap hari. Nak diet macam mana pun kena juga makan bukan?

AM nak bagi 5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk, sila ambil perhatian dan tinggalkan segera.

Jangan lakukan 5 Perkara di bawah selepas anda makan :-


Buka butang seluar atau tali pinggang


5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk | Anda nak kurus? Anda sudah diet TAPI berat badan makin bertambah? Mungkin anda telah mengabaikan perkara yang boleh membuat anda makin gemuk.  Semua orang nak kurus termasuklah AM juga, makin lama makin gemuk pula. Pernah sekali berat badan AM turun sebanyak 5KG dalam masa 2 bulan sahaja.  Macam mana AM lakukan? Boleh baca Kaffarah dariNya. Jangan kecam AM pulanya.  Kita diet macam mana pun kalau kita masih lagi melakukan 5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk, macam sial-sial je diet bagaikan.  Mungkin juga kerana factor lemak yang berkumpul di perut makin lama makin banyak. Anda boleh juga membaca 5 Perkara Perlu Dielakkan Untuk Kurus.  Kegemukkan berpunca daripada pemakanan yang kita ambil setiap hari. Nak diet macam mana pun kena juga makan bukan?  AM nak bagi 5 Perkara Yang membuat Anda Makin Gemuk, sila ambil perhatian dan tinggalkan segera.

Benda nie yang AM selalu lakukan apabila dah kenyang makan, pasti akan buka butang seluar dan longgarkan sedikit tali pingang.

Rupanya tindakan ini yang menyebabkan perut makin membesar. Kena berhenti dah amalan ini.

Sekarang nak pakai seluar pun dah tak boleh nak butang seluarnya. Sedih kan?

Tidur


5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk | Anda nak kurus? Anda sudah diet TAPI berat badan makin bertambah? Mungkin anda telah mengabaikan perkara yang boleh membuat anda makin gemuk.  Semua orang nak kurus termasuklah AM juga, makin lama makin gemuk pula. Pernah sekali berat badan AM turun sebanyak 5KG dalam masa 2 bulan sahaja.  Macam mana AM lakukan? Boleh baca Kaffarah dariNya. Jangan kecam AM pulanya.  Kita diet macam mana pun kalau kita masih lagi melakukan 5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk, macam sial-sial je diet bagaikan.  Mungkin juga kerana factor lemak yang berkumpul di perut makin lama makin banyak. Anda boleh juga membaca 5 Perkara Perlu Dielakkan Untuk Kurus.  Kegemukkan berpunca daripada pemakanan yang kita ambil setiap hari. Nak diet macam mana pun kena juga makan bukan?  AM nak bagi 5 Perkara Yang membuat Anda Makin Gemuk, sila ambil perhatian dan tinggalkan segera.

Tindakan tidur juga sebahagian daripada amalan AM selepas berkahwin. Apa tidaknya selepas makan tengok TV dan baring-baring, lama-lama terus tertidur.

Rupanya jika kita tidur selepas makan melambatkan proses pencernaan dan perut boleh menjadi kembung.

Mak AM selalu marah kalau anak-anak tidur selepas makan. Biasanya mak akan pesan “ jalan 40 langkah baru duduk, jangan tidur”. Anak-anak biasalah lepas je makan tidur.

Mandi


5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk | Anda nak kurus? Anda sudah diet TAPI berat badan makin bertambah? Mungkin anda telah mengabaikan perkara yang boleh membuat anda makin gemuk.  Semua orang nak kurus termasuklah AM juga, makin lama makin gemuk pula. Pernah sekali berat badan AM turun sebanyak 5KG dalam masa 2 bulan sahaja.  Macam mana AM lakukan? Boleh baca Kaffarah dariNya. Jangan kecam AM pulanya.  Kita diet macam mana pun kalau kita masih lagi melakukan 5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk, macam sial-sial je diet bagaikan.  Mungkin juga kerana factor lemak yang berkumpul di perut makin lama makin banyak. Anda boleh juga membaca 5 Perkara Perlu Dielakkan Untuk Kurus.  Kegemukkan berpunca daripada pemakanan yang kita ambil setiap hari. Nak diet macam mana pun kena juga makan bukan?  AM nak bagi 5 Perkara Yang membuat Anda Makin Gemuk, sila ambil perhatian dan tinggalkan segera.

Ini pun selalu AM buat sebelum ini, sekarang dah berhati-hati dah selepas berat badan mula mencecah 70KG.

Selapas makan, jangan terus mandi kerana tindakan mandi akan menurukan suhu badan dan juga menurunkan proses metabolism. Ini memberi kesan kepada proses pencernaan yang lamabta dan anda semakin gemuk.

5 Perkara Yang Membuat Makin Gemuk, 3 sudah AM kongsikan dan 3 perkara juga AM lakukan sebelum ini. Jom kita baca lagi Perkara Yang Membuat Makin Gemuk.

Senaman berat


5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk | Anda nak kurus? Anda sudah diet TAPI berat badan makin bertambah? Mungkin anda telah mengabaikan perkara yang boleh membuat anda makin gemuk.  Semua orang nak kurus termasuklah AM juga, makin lama makin gemuk pula. Pernah sekali berat badan AM turun sebanyak 5KG dalam masa 2 bulan sahaja.  Macam mana AM lakukan? Boleh baca Kaffarah dariNya. Jangan kecam AM pulanya.  Kita diet macam mana pun kalau kita masih lagi melakukan 5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk, macam sial-sial je diet bagaikan.  Mungkin juga kerana factor lemak yang berkumpul di perut makin lama makin banyak. Anda boleh juga membaca 5 Perkara Perlu Dielakkan Untuk Kurus.  Kegemukkan berpunca daripada pemakanan yang kita ambil setiap hari. Nak diet macam mana pun kena juga makan bukan?  AM nak bagi 5 Perkara Yang membuat Anda Makin Gemuk, sila ambil perhatian dan tinggalkan segera.

Senaman memang baik untuk kesihatan dan juga untuk anda yang inginkan berat badan yang idea.

Masalah akan timbul apabila anda melakukan senaman selepas anda makan. Apabila anda melakukan senaman berat selepas makan akan menyebabkan suhu badan anda meningkat dan tekanan darah juga turut meningkat.

Ia akan menyebabkan sakit perut dan juga kekejangan otot. AM selalunya selepas makan main badminton dengan kekawan dan selalu sangat kekejangan otot kaki dan pinggung.

Baru tahu penyebabnya kenapa tak dapat nak bersenam lama-lama.

Merokok


5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk | Anda nak kurus? Anda sudah diet TAPI berat badan makin bertambah? Mungkin anda telah mengabaikan perkara yang boleh membuat anda makin gemuk.  Semua orang nak kurus termasuklah AM juga, makin lama makin gemuk pula. Pernah sekali berat badan AM turun sebanyak 5KG dalam masa 2 bulan sahaja.  Macam mana AM lakukan? Boleh baca Kaffarah dariNya. Jangan kecam AM pulanya.  Kita diet macam mana pun kalau kita masih lagi melakukan 5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk, macam sial-sial je diet bagaikan.  Mungkin juga kerana factor lemak yang berkumpul di perut makin lama makin banyak. Anda boleh juga membaca 5 Perkara Perlu Dielakkan Untuk Kurus.  Kegemukkan berpunca daripada pemakanan yang kita ambil setiap hari. Nak diet macam mana pun kena juga makan bukan?  AM nak bagi 5 Perkara Yang membuat Anda Makin Gemuk, sila ambil perhatian dan tinggalkan segera.

Yang nie AM memang tak buatlah sebabnya AM bukan kaki rokok. Sehingga hari ini lah. Esok-esok tak tahu la AM terjebak juga dengan aktiviti merokok nie. Doa-doa AM bebas daripada merokok.

Selalu sangat kita melihat dan mendengar kaki-kai rokok cakap “ lepas makan WAJIB pekena rokok sebatang dua”.

Sedar ke tidak mereka semua bahawa tindakan mereka itu boleh menyebabkan kadar asid di dalam badan menjadi tinggi dan akan menganggu proses pencernaan dan berat badan terus naik.

Sumber : www.vanillakismis.my

Semoga perkongsian 5 Perkara Yang Membuat Anda Makin Gemuk ini dapat memberi sedikit sebanyak manfaat. SIla kongsikan kepada sahabat-sahabat yang lain juga.

Artikel Terkait

4 comments


EmoticonEmoticon