Isnin, 5 Disember 2016

Minum Ais Penyebab Kanser Rahim dan 5 Makanan Pencegah Kanser

Minum Ais Penyebab Kanser Rahim dan 5 Makanan Pencegah Kanser | Sebut je kanser semua orang akan terbayangkan kanser yang kritikal bukan? Salah satu kanser yang paling di takuti oleh setiap wanita adalah KANSER RAHIM.

Apa yang kita tahu penyakit kanser ni susah nak sembuh dan ada sesetengah individu yang kata penyakit kanser tiada penawar!

Minum Ais Penyebab Kanser Rahim dan 5 Makanan Pencegah Kanser | Sebut je kanser semua orang akan terbayangkan kanser yang kritikal bukan? Salah satu kanser yang paling di takuti oleh setiap wanita adalah KANSER RAHIM.  Apa yang kita tahu penyakit kanser ni susah nak sembuh dan ada sesetengah individu yang kata penyakit kanser tiada penawar!  Paling biasa yang kita sentiasa lakukan adalah minum minuman yang berais. Tak kiralah milo ais ke, teh ais, kopi ais ke atau minuman segera mesti dalam peti sejukkan. Kena pula minuman yang berais nie waktu panas, nikmat sangat kan? TAPI.. dalam nikmat itu tersimpan satu penyakit kepada wanita.  Penyakit yang amat ditakuti oleh setiap wanita. Bayangkan seketika, sudah berapa lama kita mengamalkan minum minuman berais atau pun sejuk ini? Agak-agak jika kanser rahim mengetuk badan kita macam mana?  Bersediakah kita untuk menghadapinya? Jom kita baca punca-punca terjadinya kanser rahim ini, macam mana?  Mencegah lebih baik dari mengubatinya.  PUNCA TERJADI KANSER RAHIM  1) Minum Minuman Berias, Bergas Ketika Haid. 2) Terjatuh / Terpukul Perut

Paling biasa yang kita sentiasa lakukan adalah minum minuman yang berais. Tak kiralah milo ais ke, teh ais, kopi ais ke atau minuman segera mesti dalam peti sejukkan.
Kena pula minuman yang berais nie waktu panas, nikmat sangat kan? TAPI.. dalam nikmat itu tersimpan satu penyakit kepada wanita.

Penyakit yang amat ditakuti oleh setiap wanita. Bayangkan seketika, sudah berapa lama kita mengamalkan minum minuman berais atau pun sejuk ini? Agak-agak jika kanser rahim mengetuk badan kita macam mana?

Bersediakah kita untuk menghadapinya? Jom kita baca punca-punca terjadinya kanser rahim ini, macam mana?

Mencegah lebih baik dari mengubatinya.

PUNCA TERJADI KANSER RAHIM

1) Minum Minuman Berias, Bergas Ketika Haid
.


Minum Ais Penyebab Kanser Rahim dan 5 Makanan Pencegah Kanser | Sebut je kanser semua orang akan terbayangkan kanser yang kritikal bukan? Salah satu kanser yang paling di takuti oleh setiap wanita adalah KANSER RAHIM.  Apa yang kita tahu penyakit kanser ni susah nak sembuh dan ada sesetengah individu yang kata penyakit kanser tiada penawar!  Paling biasa yang kita sentiasa lakukan adalah minum minuman yang berais. Tak kiralah milo ais ke, teh ais, kopi ais ke atau minuman segera mesti dalam peti sejukkan. Kena pula minuman yang berais nie waktu panas, nikmat sangat kan? TAPI.. dalam nikmat itu tersimpan satu penyakit kepada wanita.  Penyakit yang amat ditakuti oleh setiap wanita. Bayangkan seketika, sudah berapa lama kita mengamalkan minum minuman berais atau pun sejuk ini? Agak-agak jika kanser rahim mengetuk badan kita macam mana?  Bersediakah kita untuk menghadapinya? Jom kita baca punca-punca terjadinya kanser rahim ini, macam mana?  Mencegah lebih baik dari mengubatinya.  PUNCA TERJADI KANSER RAHIM  1) Minum Minuman Berias, Bergas Ketika Haid. 2) Terjatuh / Terpukul Perut

Penyelidikan membuktikan bahawa minum ais semasa haid boleh menyebabkan darah haid tersisa / terlekat di dinding rahim. Selepas 5 hingga 10 tahun boleh menyebabkan “kanser rahim”.

Pengambilan ais semasa haid juga menjadikan rahim menjadi kembang dan tidak elok untuk kesihatan rahim. Ais juga boleh menyebabkan pengeluaran lendir dari faraj atau lebih dikenali sebagai keputihan.

Jika diamalkan berterusan mungkin menjadikan keputihan semakin teruk. Ketahui bahawa minuman berais boleh menjadi asas kepada penyakit kronik dan membawa keburukan terhadap sistem pencernaan, sistem reproduktif wanita(rahim), sistem imun, sistem repoduktif lelaki, tubuh menjadi lemah dan sentiasa tidak bermaya.


2) Terjatuh / Terpukul Perut


Minum Ais Penyebab Kanser Rahim dan 5 Makanan Pencegah Kanser | Sebut je kanser semua orang akan terbayangkan kanser yang kritikal bukan? Salah satu kanser yang paling di takuti oleh setiap wanita adalah KANSER RAHIM.  Apa yang kita tahu penyakit kanser ni susah nak sembuh dan ada sesetengah individu yang kata penyakit kanser tiada penawar!  Paling biasa yang kita sentiasa lakukan adalah minum minuman yang berais. Tak kiralah milo ais ke, teh ais, kopi ais ke atau minuman segera mesti dalam peti sejukkan. Kena pula minuman yang berais nie waktu panas, nikmat sangat kan? TAPI.. dalam nikmat itu tersimpan satu penyakit kepada wanita.  Penyakit yang amat ditakuti oleh setiap wanita. Bayangkan seketika, sudah berapa lama kita mengamalkan minum minuman berais atau pun sejuk ini? Agak-agak jika kanser rahim mengetuk badan kita macam mana?  Bersediakah kita untuk menghadapinya? Jom kita baca punca-punca terjadinya kanser rahim ini, macam mana?  Mencegah lebih baik dari mengubatinya.  PUNCA TERJADI KANSER RAHIM  1) Minum Minuman Berias, Bergas Ketika Haid. 2) Terjatuh / Terpukul Perut

Bahagian tubuh yang tercedera akibat terjatuh, terpukul terutamanya bahagian perut terhantuk dengan benda keras menyebabkan muntah darah atau rahim boleh terluka.


Dah tahu puncanya kan, jadi kita mestilah elak dan mencegahnya dengan cara tinggalkan minuman berais, gas dan elakkan jatuh atau perut terhentak dengan benda-benda keras.


Selain itu, kita boleh juga mengamalkan pemakanan untuk mengelakkan sakit kanser. Pemakanan apa?

Di bawah AM sediakan beberapa pemakanan yang dapat mencegah daripada penyakt kanser.

Oren atau Limau

Minum Ais Penyebab Kanser Rahim dan 5 Makanan Pencegah Kanser | Sebut je kanser semua orang akan terbayangkan kanser yang kritikal bukan? Salah satu kanser yang paling di takuti oleh setiap wanita adalah KANSER RAHIM.  Apa yang kita tahu penyakit kanser ni susah nak sembuh dan ada sesetengah individu yang kata penyakit kanser tiada penawar!  Paling biasa yang kita sentiasa lakukan adalah minum minuman yang berais. Tak kiralah milo ais ke, teh ais, kopi ais ke atau minuman segera mesti dalam peti sejukkan. Kena pula minuman yang berais nie waktu panas, nikmat sangat kan? TAPI.. dalam nikmat itu tersimpan satu penyakit kepada wanita.  Penyakit yang amat ditakuti oleh setiap wanita. Bayangkan seketika, sudah berapa lama kita mengamalkan minum minuman berais atau pun sejuk ini? Agak-agak jika kanser rahim mengetuk badan kita macam mana?  Bersediakah kita untuk menghadapinya? Jom kita baca punca-punca terjadinya kanser rahim ini, macam mana?  Mencegah lebih baik dari mengubatinya.  PUNCA TERJADI KANSER RAHIM  1) Minum Minuman Berias, Bergas Ketika Haid. 2) Terjatuh / Terpukul Perut

Oren atau mana-mana buah yang kaya dengan vitamin C. Merupakan antioksidan yang dijumpai di dalam kebanyakkan buah dan sayur.

Vitamin C dapat membantu menghalang pembentukkan kanser. Diet yang tinggi dengan vitamin C ini mampu mencegah kanser.

Kacang
Minum Ais Penyebab Kanser Rahim dan 5 Makanan Pencegah Kanser | Sebut je kanser semua orang akan terbayangkan kanser yang kritikal bukan? Salah satu kanser yang paling di takuti oleh setiap wanita adalah KANSER RAHIM.  Apa yang kita tahu penyakit kanser ni susah nak sembuh dan ada sesetengah individu yang kata penyakit kanser tiada penawar!  Paling biasa yang kita sentiasa lakukan adalah minum minuman yang berais. Tak kiralah milo ais ke, teh ais, kopi ais ke atau minuman segera mesti dalam peti sejukkan. Kena pula minuman yang berais nie waktu panas, nikmat sangat kan? TAPI.. dalam nikmat itu tersimpan satu penyakit kepada wanita.  Penyakit yang amat ditakuti oleh setiap wanita. Bayangkan seketika, sudah berapa lama kita mengamalkan minum minuman berais atau pun sejuk ini? Agak-agak jika kanser rahim mengetuk badan kita macam mana?  Bersediakah kita untuk menghadapinya? Jom kita baca punca-punca terjadinya kanser rahim ini, macam mana?  Mencegah lebih baik dari mengubatinya.  PUNCA TERJADI KANSER RAHIM  1) Minum Minuman Berias, Bergas Ketika Haid. 2) Terjatuh / Terpukul Perut

Terdapat kajian yang mendapati memakan makanan yang kaya dengan vitamin E juga dapat mengurangkan risiko kanser.

Mengamalkan pemakanan yang kaya dengan vitamin E seperti kacang, mentega kacang, kacang almond dan biji kuaci dalam diet harian kita membantu menguatkan sel badan kita.

Buah Beri
Minum Ais Penyebab Kanser Rahim dan 5 Makanan Pencegah Kanser | Sebut je kanser semua orang akan terbayangkan kanser yang kritikal bukan? Salah satu kanser yang paling di takuti oleh setiap wanita adalah KANSER RAHIM.  Apa yang kita tahu penyakit kanser ni susah nak sembuh dan ada sesetengah individu yang kata penyakit kanser tiada penawar!  Paling biasa yang kita sentiasa lakukan adalah minum minuman yang berais. Tak kiralah milo ais ke, teh ais, kopi ais ke atau minuman segera mesti dalam peti sejukkan. Kena pula minuman yang berais nie waktu panas, nikmat sangat kan? TAPI.. dalam nikmat itu tersimpan satu penyakit kepada wanita.  Penyakit yang amat ditakuti oleh setiap wanita. Bayangkan seketika, sudah berapa lama kita mengamalkan minum minuman berais atau pun sejuk ini? Agak-agak jika kanser rahim mengetuk badan kita macam mana?  Bersediakah kita untuk menghadapinya? Jom kita baca punca-punca terjadinya kanser rahim ini, macam mana?  Mencegah lebih baik dari mengubatinya.  PUNCA TERJADI KANSER RAHIM  1) Minum Minuman Berias, Bergas Ketika Haid. 2) Terjatuh / Terpukul Perut

Buah Beri merupakan buah terbaik untuk mencegah kanser. Terdapat beberapa jenis beri iaitu respberries, blueberries, dan cranberries.

Ia mengandungi antioksidan yang dipanggil pterostilbene yang mempunyai cirri-ciri melawan kanser.

Ubi Keledek

Minum Ais Penyebab Kanser Rahim dan 5 Makanan Pencegah Kanser | Sebut je kanser semua orang akan terbayangkan kanser yang kritikal bukan? Salah satu kanser yang paling di takuti oleh setiap wanita adalah KANSER RAHIM.  Apa yang kita tahu penyakit kanser ni susah nak sembuh dan ada sesetengah individu yang kata penyakit kanser tiada penawar!  Paling biasa yang kita sentiasa lakukan adalah minum minuman yang berais. Tak kiralah milo ais ke, teh ais, kopi ais ke atau minuman segera mesti dalam peti sejukkan. Kena pula minuman yang berais nie waktu panas, nikmat sangat kan? TAPI.. dalam nikmat itu tersimpan satu penyakit kepada wanita.  Penyakit yang amat ditakuti oleh setiap wanita. Bayangkan seketika, sudah berapa lama kita mengamalkan minum minuman berais atau pun sejuk ini? Agak-agak jika kanser rahim mengetuk badan kita macam mana?  Bersediakah kita untuk menghadapinya? Jom kita baca punca-punca terjadinya kanser rahim ini, macam mana?  Mencegah lebih baik dari mengubatinya.  PUNCA TERJADI KANSER RAHIM  1) Minum Minuman Berias, Bergas Ketika Haid. 2) Terjatuh / Terpukul Perut

Ubi keledek mengandungi beta-karotin yang merupakan  antioksidan yang hebat. Kajian mendapati mereka yang mengambil diet yang tinggi dengan beta-karotin dapat mengurangkan risiko kanser terutamanya kanser paru-paru, perut dan kolon.

Ikan Salmon
Minum Ais Penyebab Kanser Rahim dan 5 Makanan Pencegah Kanser | Sebut je kanser semua orang akan terbayangkan kanser yang kritikal bukan? Salah satu kanser yang paling di takuti oleh setiap wanita adalah KANSER RAHIM.  Apa yang kita tahu penyakit kanser ni susah nak sembuh dan ada sesetengah individu yang kata penyakit kanser tiada penawar!  Paling biasa yang kita sentiasa lakukan adalah minum minuman yang berais. Tak kiralah milo ais ke, teh ais, kopi ais ke atau minuman segera mesti dalam peti sejukkan. Kena pula minuman yang berais nie waktu panas, nikmat sangat kan? TAPI.. dalam nikmat itu tersimpan satu penyakit kepada wanita.  Penyakit yang amat ditakuti oleh setiap wanita. Bayangkan seketika, sudah berapa lama kita mengamalkan minum minuman berais atau pun sejuk ini? Agak-agak jika kanser rahim mengetuk badan kita macam mana?  Bersediakah kita untuk menghadapinya? Jom kita baca punca-punca terjadinya kanser rahim ini, macam mana?  Mencegah lebih baik dari mengubatinya.  PUNCA TERJADI KANSER RAHIM  1) Minum Minuman Berias, Bergas Ketika Haid. 2) Terjatuh / Terpukul Perut

Kurang vitamin D dalam badan mempunyai kaitan dengan beberapa jenis kanser termasuk kanser payudara dan kolon.

Saintis berpendapat vitamin D mungkin dapat menghalang saluran darah pada tumor yang membesar.

Semoga perkongsian ini dapat membantu sahabat AM untuk mencegah sebarang kanser daripda mengetuk badan kita semua.

Artikel Terkait

8 comments

wanita kena penjagaan yang serius jika sayangkan rahim mereka..tapi kekadang saya pun minum jugak ais ni..thanks for sharing info ni

jatuh pun boleh sebabkan kanser ye ? uishhh baru tau ni

Betul tu..
Penjagaan wanita lebih daripda lelaki..
AM pun kekadang x sanggup lak xnak bagi isteri minum ais jarang2..Huhuhu

Betul..
Orang lama2 memang marah kalau anak dara jatuh kuat2 malah angkat benda berat pun diorang tak bagi..

katanya mitos yg minum ais tu. ade kat twitter doktor ape entah yg cakap.

Wah ade side effect eh klo minum ais & air gas masa period?

sama-sama kita mengkaji kembali...
AM juga mungkin tidak mengambil rujukan yang tepat juga..

Betul..
AM cukup marah isteri jika minum ais waktu period..
Nanti akan ada kesan jangka masa yang panjang..
Mencegah lebih baik dari merawatkan..


EmoticonEmoticon