Sabtu, 24 Disember 2016

Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru

Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru | Kaki melecet selepas pakai kasut baru, siapa yang pernah alami masalah ini? Tentu ramai bukan terutamanya bagi wanita yang suka sangat bertukar kasut mengikut fesyen.

Sekarang pun dah hujung tahun mesti banyak jenama kasut yang membuat jualan hujung tahun bukan. Maka berduyung-duyung lah wanita untuk membeli kasut.

Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru | kaki melecet selepas pakai kasut baru, siapa yang pernah alami masalah ini? Tentu ramai bukan terutamanya bagi wanita yang suka sangat bertukar kasut mengikut fesyen.  Sekarang pun dah hujung tahun mesti banyak jenama kasut yang membuat jualan hujung tahun bukan. Maka berduyung-duyung lah wanita untuk membeli kasut.  Tak nak mengata sesiapa tapi isteri AM kekadang ke? Selalu lah beli kasut baru untuk bekerja dan hari pertama adalah hari yang paling menyedihkan.  Apa tidaknya, kasut yang baru beli dah “makan” kaki sendiri. AM pun memulakan misi untuk mencari petua untuk mengelakkan kaki melecet bila pakai kasut baru.  Dibawah ini AM sediakan beberapa petua yang boleh diamalkan oleh semua wanita mahupun lelaki yang mengalami masalah kasut “makan” kaki. Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru  Guna Lilin Gosokkan lilin di sekeliling sebelah dalam kasut sebelum memakainya buat kali pertama. Ringkas bukan? AM belum lagi mencuba kerana belum beli kasut baru lagi. Petua ini juga berguna jika anda membeli pakaian atau beg yang mempunyai zip, boleh gosokkan lilin pada zip bagi memudahkan pergerakan zip tadi.  Guna Plaster Lekatkan plaster pada bahagian belakang kaki atau kasut sebelum memakainya. Petua ini isteri AM suka sangat guna, sedikit kurang melecet apabila pakai plaster kat kasut. Nampak pelik la sikit jika orang tengok.  Gigit Belakang kasut Gigit belakang kasut (petua orang dahulu) yang ini paling rare yangAM baca dan tahu. AM mahupun isteri tak pernah buatpun. Sebelum kasut baru “makan” kaki anda, sebaiknya anda gigit kasut dulu.  Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru.  Minyak Masak Sapukan sedikit minyak masak pada belakang kaki atau kasut. Bleh di amalkan tapi macam sedikitpelik bagi AM. Nanti kaki akan terasa licin bukan bila minyak mula berada di tapak kaki.  Pakai Stokin Pakai stokin yang bersesuaian dengan kasut dan kaki anda. Paling mudah untuk dilakukan dan semua orang pakai stoking bukan? AM memang tak boleh berkasut jika tiada stoking.  Perkongsian Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai kasut Baru, bagaimana jika kaki dah melecet?  Petuanya adalah dengan menggunakan bawang merah sahaja. Potong bawang merah dan sapukan pada tempat yang melecet.  Tahan rasa sakit sekejapnya. Semoga perkongsian ini dapat membantu sahabat AM yang nak memulakan tahun baru dengan kasut baru.


Tak nak mengata sesiapa tapi isteri AM kekadang ke? Selalu lah beli kasut baru untuk bekerja dan hari pertama adalah hari yang paling menyedihkan.

Apa tidaknya, kasut yang baru beli dah “makan” kaki sendiri. AM pun memulakan misi untuk mencari petua untuk mengelakkan kaki melecet bila pakai kasut baru.

Dibawah ini AM sediakan beberapa petua yang boleh diamalkan oleh semua wanita mahupun lelaki yang mengalami masalah kasut “makan” kaki. Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru.

Guna Lilin

Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru | kaki melecet selepas pakai kasut baru, siapa yang pernah alami masalah ini? Tentu ramai bukan terutamanya bagi wanita yang suka sangat bertukar kasut mengikut fesyen.  Sekarang pun dah hujung tahun mesti banyak jenama kasut yang membuat jualan hujung tahun bukan. Maka berduyung-duyung lah wanita untuk membeli kasut.  Tak nak mengata sesiapa tapi isteri AM kekadang ke? Selalu lah beli kasut baru untuk bekerja dan hari pertama adalah hari yang paling menyedihkan.  Apa tidaknya, kasut yang baru beli dah “makan” kaki sendiri. AM pun memulakan misi untuk mencari petua untuk mengelakkan kaki melecet bila pakai kasut baru.  Dibawah ini AM sediakan beberapa petua yang boleh diamalkan oleh semua wanita mahupun lelaki yang mengalami masalah kasut “makan” kaki. Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru  Guna Lilin Gosokkan lilin di sekeliling sebelah dalam kasut sebelum memakainya buat kali pertama. Ringkas bukan? AM belum lagi mencuba kerana belum beli kasut baru lagi. Petua ini juga berguna jika anda membeli pakaian atau beg yang mempunyai zip, boleh gosokkan lilin pada zip bagi memudahkan pergerakan zip tadi.  Guna Plaster Lekatkan plaster pada bahagian belakang kaki atau kasut sebelum memakainya. Petua ini isteri AM suka sangat guna, sedikit kurang melecet apabila pakai plaster kat kasut. Nampak pelik la sikit jika orang tengok.  Gigit Belakang kasut Gigit belakang kasut (petua orang dahulu) yang ini paling rare yangAM baca dan tahu. AM mahupun isteri tak pernah buatpun. Sebelum kasut baru “makan” kaki anda, sebaiknya anda gigit kasut dulu.  Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru.  Minyak Masak Sapukan sedikit minyak masak pada belakang kaki atau kasut. Bleh di amalkan tapi macam sedikitpelik bagi AM. Nanti kaki akan terasa licin bukan bila minyak mula berada di tapak kaki.  Pakai Stokin Pakai stokin yang bersesuaian dengan kasut dan kaki anda. Paling mudah untuk dilakukan dan semua orang pakai stoking bukan? AM memang tak boleh berkasut jika tiada stoking.  Perkongsian Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai kasut Baru, bagaimana jika kaki dah melecet?  Petuanya adalah dengan menggunakan bawang merah sahaja. Potong bawang merah dan sapukan pada tempat yang melecet.  Tahan rasa sakit sekejapnya. Semoga perkongsian ini dapat membantu sahabat AM yang nak memulakan tahun baru dengan kasut baru.

Gosokkan lilin di sekeliling sebelah dalam kasut sebelum memakainya buat kali pertama. Ringkas bukan? AM belum lagi mencuba kerana belum beli kasut baru lagi.

Petua ini juga berguna jika anda membeli pakaian atau beg yang mempunyai zip, boleh gosokkan lilin pada zip bagi memudahkan pergerakan zip tadi.

Guna Plaster
Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru | kaki melecet selepas pakai kasut baru, siapa yang pernah alami masalah ini? Tentu ramai bukan terutamanya bagi wanita yang suka sangat bertukar kasut mengikut fesyen.  Sekarang pun dah hujung tahun mesti banyak jenama kasut yang membuat jualan hujung tahun bukan. Maka berduyung-duyung lah wanita untuk membeli kasut.  Tak nak mengata sesiapa tapi isteri AM kekadang ke? Selalu lah beli kasut baru untuk bekerja dan hari pertama adalah hari yang paling menyedihkan.  Apa tidaknya, kasut yang baru beli dah “makan” kaki sendiri. AM pun memulakan misi untuk mencari petua untuk mengelakkan kaki melecet bila pakai kasut baru.  Dibawah ini AM sediakan beberapa petua yang boleh diamalkan oleh semua wanita mahupun lelaki yang mengalami masalah kasut “makan” kaki. Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru  Guna Lilin Gosokkan lilin di sekeliling sebelah dalam kasut sebelum memakainya buat kali pertama. Ringkas bukan? AM belum lagi mencuba kerana belum beli kasut baru lagi. Petua ini juga berguna jika anda membeli pakaian atau beg yang mempunyai zip, boleh gosokkan lilin pada zip bagi memudahkan pergerakan zip tadi.  Guna Plaster Lekatkan plaster pada bahagian belakang kaki atau kasut sebelum memakainya. Petua ini isteri AM suka sangat guna, sedikit kurang melecet apabila pakai plaster kat kasut. Nampak pelik la sikit jika orang tengok.  Gigit Belakang kasut Gigit belakang kasut (petua orang dahulu) yang ini paling rare yangAM baca dan tahu. AM mahupun isteri tak pernah buatpun. Sebelum kasut baru “makan” kaki anda, sebaiknya anda gigit kasut dulu.  Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru.  Minyak Masak Sapukan sedikit minyak masak pada belakang kaki atau kasut. Bleh di amalkan tapi macam sedikitpelik bagi AM. Nanti kaki akan terasa licin bukan bila minyak mula berada di tapak kaki.  Pakai Stokin Pakai stokin yang bersesuaian dengan kasut dan kaki anda. Paling mudah untuk dilakukan dan semua orang pakai stoking bukan? AM memang tak boleh berkasut jika tiada stoking.  Perkongsian Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai kasut Baru, bagaimana jika kaki dah melecet?  Petuanya adalah dengan menggunakan bawang merah sahaja. Potong bawang merah dan sapukan pada tempat yang melecet.  Tahan rasa sakit sekejapnya. Semoga perkongsian ini dapat membantu sahabat AM yang nak memulakan tahun baru dengan kasut baru.

Lekatkan plaster pada bahagian belakang kaki atau kasut sebelum memakainya. Petua ini isteri AM suka sangat guna, sedikit kurang melecet apabila pakai plaster kat kasut. Nampak pelik la sikit jika orang tengok.

Gigit Belakang kasut

Gigit belakang kasut (petua orang dahulu) yang ini paling rare yangAM baca dan tahu. AM mahupun isteri tak pernah buatpun. Sebelum kasut baru “makan” kaki anda, sebaiknya anda gigit kasut dulu.

Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru.

Minyak Masak

Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru | kaki melecet selepas pakai kasut baru, siapa yang pernah alami masalah ini? Tentu ramai bukan terutamanya bagi wanita yang suka sangat bertukar kasut mengikut fesyen.  Sekarang pun dah hujung tahun mesti banyak jenama kasut yang membuat jualan hujung tahun bukan. Maka berduyung-duyung lah wanita untuk membeli kasut.  Tak nak mengata sesiapa tapi isteri AM kekadang ke? Selalu lah beli kasut baru untuk bekerja dan hari pertama adalah hari yang paling menyedihkan.  Apa tidaknya, kasut yang baru beli dah “makan” kaki sendiri. AM pun memulakan misi untuk mencari petua untuk mengelakkan kaki melecet bila pakai kasut baru.  Dibawah ini AM sediakan beberapa petua yang boleh diamalkan oleh semua wanita mahupun lelaki yang mengalami masalah kasut “makan” kaki. Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru  Guna Lilin Gosokkan lilin di sekeliling sebelah dalam kasut sebelum memakainya buat kali pertama. Ringkas bukan? AM belum lagi mencuba kerana belum beli kasut baru lagi. Petua ini juga berguna jika anda membeli pakaian atau beg yang mempunyai zip, boleh gosokkan lilin pada zip bagi memudahkan pergerakan zip tadi.  Guna Plaster Lekatkan plaster pada bahagian belakang kaki atau kasut sebelum memakainya. Petua ini isteri AM suka sangat guna, sedikit kurang melecet apabila pakai plaster kat kasut. Nampak pelik la sikit jika orang tengok.  Gigit Belakang kasut Gigit belakang kasut (petua orang dahulu) yang ini paling rare yangAM baca dan tahu. AM mahupun isteri tak pernah buatpun. Sebelum kasut baru “makan” kaki anda, sebaiknya anda gigit kasut dulu.  Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru.  Minyak Masak Sapukan sedikit minyak masak pada belakang kaki atau kasut. Bleh di amalkan tapi macam sedikitpelik bagi AM. Nanti kaki akan terasa licin bukan bila minyak mula berada di tapak kaki.  Pakai Stokin Pakai stokin yang bersesuaian dengan kasut dan kaki anda. Paling mudah untuk dilakukan dan semua orang pakai stoking bukan? AM memang tak boleh berkasut jika tiada stoking.  Perkongsian Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai kasut Baru, bagaimana jika kaki dah melecet?  Petuanya adalah dengan menggunakan bawang merah sahaja. Potong bawang merah dan sapukan pada tempat yang melecet.  Tahan rasa sakit sekejapnya. Semoga perkongsian ini dapat membantu sahabat AM yang nak memulakan tahun baru dengan kasut baru.

Sapukan sedikit minyak masak pada belakang kaki atau kasut. Boleh di amalkan tapi macam sedikit pelik bagi AM. Nanti kaki akan terasa licin bukan bila minyak mula berada di tapak kaki.

Pakai Stokin

Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru | kaki melecet selepas pakai kasut baru, siapa yang pernah alami masalah ini? Tentu ramai bukan terutamanya bagi wanita yang suka sangat bertukar kasut mengikut fesyen.  Sekarang pun dah hujung tahun mesti banyak jenama kasut yang membuat jualan hujung tahun bukan. Maka berduyung-duyung lah wanita untuk membeli kasut.  Tak nak mengata sesiapa tapi isteri AM kekadang ke? Selalu lah beli kasut baru untuk bekerja dan hari pertama adalah hari yang paling menyedihkan.  Apa tidaknya, kasut yang baru beli dah “makan” kaki sendiri. AM pun memulakan misi untuk mencari petua untuk mengelakkan kaki melecet bila pakai kasut baru.  Dibawah ini AM sediakan beberapa petua yang boleh diamalkan oleh semua wanita mahupun lelaki yang mengalami masalah kasut “makan” kaki. Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru  Guna Lilin Gosokkan lilin di sekeliling sebelah dalam kasut sebelum memakainya buat kali pertama. Ringkas bukan? AM belum lagi mencuba kerana belum beli kasut baru lagi. Petua ini juga berguna jika anda membeli pakaian atau beg yang mempunyai zip, boleh gosokkan lilin pada zip bagi memudahkan pergerakan zip tadi.  Guna Plaster Lekatkan plaster pada bahagian belakang kaki atau kasut sebelum memakainya. Petua ini isteri AM suka sangat guna, sedikit kurang melecet apabila pakai plaster kat kasut. Nampak pelik la sikit jika orang tengok.  Gigit Belakang kasut Gigit belakang kasut (petua orang dahulu) yang ini paling rare yangAM baca dan tahu. AM mahupun isteri tak pernah buatpun. Sebelum kasut baru “makan” kaki anda, sebaiknya anda gigit kasut dulu.  Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru.  Minyak Masak Sapukan sedikit minyak masak pada belakang kaki atau kasut. Bleh di amalkan tapi macam sedikitpelik bagi AM. Nanti kaki akan terasa licin bukan bila minyak mula berada di tapak kaki.  Pakai Stokin Pakai stokin yang bersesuaian dengan kasut dan kaki anda. Paling mudah untuk dilakukan dan semua orang pakai stoking bukan? AM memang tak boleh berkasut jika tiada stoking.  Perkongsian Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai kasut Baru, bagaimana jika kaki dah melecet?  Petuanya adalah dengan menggunakan bawang merah sahaja. Potong bawang merah dan sapukan pada tempat yang melecet.  Tahan rasa sakit sekejapnya. Semoga perkongsian ini dapat membantu sahabat AM yang nak memulakan tahun baru dengan kasut baru.

Pakai stokin yang bersesuaian dengan kasut dan kaki anda. Paling mudah untuk dilakukan dan semua orang pakai stoking bukan? AM memang tak boleh berkasut jika tiada stoking.

Perkongsian Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru, bagaimana jika kaki dah melecet?

Petuanya adalah dengan menggunakan bawang merah sahaja. Potong bawang merah dan sapukan pada tempat yang melecet.

Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru | kaki melecet selepas pakai kasut baru, siapa yang pernah alami masalah ini? Tentu ramai bukan terutamanya bagi wanita yang suka sangat bertukar kasut mengikut fesyen.  Sekarang pun dah hujung tahun mesti banyak jenama kasut yang membuat jualan hujung tahun bukan. Maka berduyung-duyung lah wanita untuk membeli kasut.  Tak nak mengata sesiapa tapi isteri AM kekadang ke? Selalu lah beli kasut baru untuk bekerja dan hari pertama adalah hari yang paling menyedihkan.  Apa tidaknya, kasut yang baru beli dah “makan” kaki sendiri. AM pun memulakan misi untuk mencari petua untuk mengelakkan kaki melecet bila pakai kasut baru.  Dibawah ini AM sediakan beberapa petua yang boleh diamalkan oleh semua wanita mahupun lelaki yang mengalami masalah kasut “makan” kaki. Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru  Guna Lilin Gosokkan lilin di sekeliling sebelah dalam kasut sebelum memakainya buat kali pertama. Ringkas bukan? AM belum lagi mencuba kerana belum beli kasut baru lagi. Petua ini juga berguna jika anda membeli pakaian atau beg yang mempunyai zip, boleh gosokkan lilin pada zip bagi memudahkan pergerakan zip tadi.  Guna Plaster Lekatkan plaster pada bahagian belakang kaki atau kasut sebelum memakainya. Petua ini isteri AM suka sangat guna, sedikit kurang melecet apabila pakai plaster kat kasut. Nampak pelik la sikit jika orang tengok.  Gigit Belakang kasut Gigit belakang kasut (petua orang dahulu) yang ini paling rare yangAM baca dan tahu. AM mahupun isteri tak pernah buatpun. Sebelum kasut baru “makan” kaki anda, sebaiknya anda gigit kasut dulu.  Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai Kasut Baru.  Minyak Masak Sapukan sedikit minyak masak pada belakang kaki atau kasut. Bleh di amalkan tapi macam sedikitpelik bagi AM. Nanti kaki akan terasa licin bukan bila minyak mula berada di tapak kaki.  Pakai Stokin Pakai stokin yang bersesuaian dengan kasut dan kaki anda. Paling mudah untuk dilakukan dan semua orang pakai stoking bukan? AM memang tak boleh berkasut jika tiada stoking.  Perkongsian Petua Untuk Mengelak Kaki Melecet Pakai kasut Baru, bagaimana jika kaki dah melecet?  Petuanya adalah dengan menggunakan bawang merah sahaja. Potong bawang merah dan sapukan pada tempat yang melecet.  Tahan rasa sakit sekejapnya. Semoga perkongsian ini dapat membantu sahabat AM yang nak memulakan tahun baru dengan kasut baru.


Tahan rasa sakit sekejapnya. Semoga perkongsian ini dapat membantu sahabat AM yang nak memulakan tahun baru dengan kasut baru.


Artikel Terkait


EmoticonEmoticon